Apex Legends získalo 25 milionů hráčů
Autor: Jan Juránek | Publikováno: 21.2.2019 | Zobrazeno: 4525x
Battle royale svět se již poněkolikáté otřásá v základech a tentokrát za to může nový zástupce jménem Apex Legends. Vychází ze série Titanfall, produkuje ho Electronic Arts a vývojářsky za ním stojí Respawn Entertainment. A to hlavní na konec – během prvního týdne si hra dosáhla na metu 25 milionů stažení. Mají se konkurenti v Epicu a Bluehole bát? Jak vypadá budoucnost Apex Legends?
Fortnite poražen v prvním týdnu
V rámci battle royale her se synonymem obrovského úspěchu stal příchod Fortnite. Pokud byste dokázali zopakovat jeho nástup na trh s 10 miliony stažení za prvních čtrnáct dní, máte vystaráno. Jenže Apex Legends přišel zdánlivě bez propagace a během prvního týdne se dostal na těžko uvěřitelnou metu 25 milionů. Svoje zviditelnění postavil primárně na populárních streamerech, což je ale klasická strategie všech podobných titulů. Svou roli tedy muselo sehrát ještě něco jiného. Můžeme spekulovat o tom, jak moc je herní komunita nespokojená s aktuálními BR tituly, jak moc je propojená se streamery, případně kolik na celé věci sehrálo dobré načasování a nesporná kvalita Apex Legends. Faktem tak zůstává laťka ve výši 25 milionů stažení za první týden a opět lze jen hádat, kam se číslo posune v dalších týdnech.
V čem Apex Legends vyniká?
Jak jsem již zmínil v úvodu tohoto textu – Apex Legends stojí na základech multiplayerové série Titanfall. První díl vyšel v březnu 2014, což je prakticky přesně pět let před vydáním Apex Legends. V EA tak měli pět let na ladění a sbírání zkušeností a zpětné vazby od hráčů. I když se první díl nedočkal takového ohlasu, jaký bych mu přál, komerčně se jednalo o úspěch. EA na něj chtěla navázat druhým dílem, což se ale úplně nezdařilo. I když nešlo o finanční neúspěch, plány na prodej byly vyšší než finální čísla. Pokud se ale na věc podíváme optikou Apex Legends, šlo o efektivně vynaložené prostředky (finanční i časové), které se nakonec skvěle zúročily. Základním kladem Apex Legends je tak vyladěnost. Několik málo problémů bylo vyřešeno prvním patchem a od té chvíle hra pracuje bez větších zádrhelů.
Dalším plusovým bodem hry je její rychlé tempo, které hráče vede z boje do boje a vynechává nudné části (typické pro hardshift přesouvání na velkých mapách V PUBG). Stejně tak pomáhá i jednoduchý a rychlý loot systém, který zbytečně nezdržuje od hlavní herní náplně. Na druhou stranu ale nechybí rozmanitost v podobě velké řady hrdinů/vlastností/množství druhů vybavení a jeho kombinací apod.
V neposlední řadě musím zmínit i free to play přístup, který neskutečně pomáhá v průniku do silně konkurenčního prostředí. Ostatně ukazuje se, že mikrotransakce skýtají mnohem zajímavější zdroj výdělků oproti klasickým prodejním modelům, kdy vydavatel hru zpoplatní. Pokud navíc nedojde k náhlému ochladnutí zájmu a následnému zapomnění, jde o vysoký a stabilní příjem.
Budoucnost ve hvězdách (a na burze)
Budoucnost hry Apex Legends je pochopitelně ve hvězdách. Těžko lze predikovat vývoj hráčské základny po necelých třech týdnech od vydání hry. Ovšem jedním z výrazných signálů může být chování akcií EA na burze. S vydáním Apex Legends (4. 2. 2019) totiž EA vydala i klasické čtvrtletní shrnutí ekonomických výsledků, které nebylo nikterak pozitivní a způsobilo velký propad akcií o celých 13 %. Odborníci současně dlouhodobě nedoporučovali do jejích akcií investovat. Pár dní po vydání hry se však karta obrátila a 8. února 2019 akcie společnosti zaznamenaly největší růst za posledních pět let. Za růstem plně stál titul Apex Legends a jeho přijetí na trhu. Zdá se tak, že s Apexem se počítá a to hodně.
Diskuse