Jak vytvořit Facebook stránku
Autor: Redakce | Publikováno: 28.10.2013 | Zobrazeno: 6115x
Vytvoření stránky na Facebooku je velmi snadné, přitom nabízí široké možnosti prezentace i komunikace. Pro mnoho společností je výhodnější správa jedné Facebookové stránky, která je vlastně zdarma a která poskytuje dostatek prostoru pro propagaci zboží a služeb. Virální potenciál reklamy na FB je navíc obrovský a dostupný opravdu každému, kdo má dobrý nápad.
Nejlepší je vytvořit stránku provázanou s profilem
Nechcete-li mít stránku provázanou s žádným profilem, přijdete o některé možnosti a vlastně vám to nic zásadního nepřinese. Nebudete moci například vyhledávat, nebo komentovat pod jinými stránkami a lidmi.
Stránka a profil jsou sice přístupné pod jedním loginem, ale jinak jsou důsledně odděleny, což je dobře. Dokud se k tomu nepřiznáte, tak nikdo netuší, že je stránka založena na vašem profilu a neexistuje nic, co by vás prozrazovalo. Vždy si volíte, jestli mluvíte za profil, nebo za stránku a žádné problémy tedy nevznikají.
První kroky
Pokud chcete založit stránku přímo ze svého profilu, tak jednoduše v levém sloupci najděte záložku Stránky, přejeďte nad ní myší a objeví se vám možnost Další. Zde kliknete vpravo nahoře na +Vytvořit stránku:
Následně si vytvoříte samotnou stránku. Čím přesněji zvolíte její zaměření, tím snáze získáte fanoušky, kteří o váš obsah skutečně stojí. Zavádějící stránky mají nejenom úspěch s jepičí životností, ale mohou být Facebookem i smazány.
Oficiální vs. neoficiální stránky
Na Facebooku není vůbec vzácností, že jedna firma, značka, nebo třeba celebrita má několik (i mnoho) různých stránek. Jedna bývá oficiální, další pak oficiální pro různé regiony, ale mnoho je čistě fanouškovských. Ty se samozřejmě musejí od té oficiální zásadně odlišovat, svou neoficiálnost přiznávat a nejlépe ještě odkazovat i na oficiální stránku, aby nedošlo k nějakému nedorozumění (a smazání stránky Facebookem).
Profilová fotka a úvodní obrázek
Své stránce musíte zvolit profilovou fotku. Zde je vhodné vybrat logo vaší firmy, nebo něco zcela vypovídajícího o smyslu vaší stránky. Rozměry profilové fotky jsou 180x180 pixelů.
Úvodní obrázek je mnohem větší, má 851x315 pixelů a nesmí obsahovat více než 20 % textu, navíc podle poměrně tvrdých pravidel, viz TENTO ODKAZ.
Obsah a měření
Jestliže chcete být vidět, doporučujeme využívat hlavně obrazový materiál. Lidé nejraději konzumují a dále šíří obrázky a videa. Na vašem profilu Timeline se nejlépe zobrazují obrázky o velikosti 404x404 pixelů a pro události speciální důležitosti lze použít i „dvojnásobek“ 843x403 pixelů, který se pak zobrazuje přes celou šířku Timeline.
Pro zpřístupnění různých metrik, podle kterých se dá odhadnout oblíbenost a efektivita vaší Facebookové prezentace, potřebujete alespoň 30 fanoušků. Když tuto hranici překročíte, můžete se těšit na mnohé užitečné údaje – například dosah, tedy kam až se váš příspěvek dostal, kolik lidí ho vidělo. Dosah se rozděluje na tři kategorie: Organický (kolik vašich fanoušků si příspěvek přečetlo), Virální (jak daleko se informace rozšířila mimo vaše fanoušky) a Placený (kolik lidí oslovila vaše zaplacená facebooková reklama).
Soutěže
Soutěže na Facebooku jsou kapitolou samy o sobě. Není to tak dlouho, co FB uvolnil otěže a dovolil pořádat i čistě facebookové soutěže, přesto pár pravidel zůstalo. Součástí soutěže může být například „lajkování“, nebo psaní komentářů, ale nikoliv sdílení na profilu Timeline. Ten je prostě váš a soutěž vás nesmí nutit si ho zahlcovat tím, čím nechcete.
Diskuse