Overwatch bude zdarma a brzy přijde s betou
Autor: Redakce | Publikováno: 28.10.2015 | Zobrazeno: 5939x
Multiplayerové střílečky a hry obecně se v posledních letech přesunují ze stojatých vod placené zábavy do víru free-to-play scény, která láká řádově více hráčů, z nichž následně udělá závisláky, kteří utratí za volitelné doplňky mnohonásobně větší částku, než za kterou se hry normálně prodávají. A protože i studio Blizzard rychle přijalo f2p model za svůj, Overwatch si bude moci každý zahrát bez placení. A to již brzy.
Overwatch se snaží v žánru multiplayerových FPS vyniknout lehkou fúzí s MOBA prvky. Přináší tak spoustu postav s různými schopnostmi, které ovšem nenarušují velmi rychlé tempo zápasů, které ze všeho nejvíce asi připomínají klasický Unreal Tournament. Jde tak o velmi rychlou, avšak ne přímo zběsilou akci. Mezi další poznávací prvky patří hlavně malé mapy a nepřehlédnutelná grafická stylizace.
Vyberte si svého hrdinu, nebude to lehké
Hrdinů je zatím osmnáct. Nebylo by to tak velké číslo, kdyby každý neměl vlastní sadu schopností i unikátní zbraň. Ano, schopnosti se dají roztřídit na útočné, obranné, léčivé a pohybové, ale každá je nějakým způsobem specifická. Nadto jsou také unikátní jejich kombinace v rámci postav, takže není tank jako tank, healer jako healer a podobně.
Ukázat si to můžeme třeba typické bojovníky (tanky), Zaryu a Reinhardta, ruskou vojandu a opancéřovaného Němce. Zarya v boji spoléhá na částicový kanón, který jakoby vypadl přímo z UT (jen paprsek už není zelený). Druhým módem této zbraně je pak energetický granátomet, který může zranit i více nepřátel. K tomu se přidávají tři schopnosti – štít pro sebe, štít pro spojence a vytvoření malé černé díry, která přitahuje a zároveň zraňuje nepřátele v okolí. Štíty jsou kulové a pohlcená energie z nepřátelských zbraní zvyšuje damage částicového kanónu.
Naproti tomu Reinhardt má jako hlavní zbraň melee kladivo, které skvěle doplňuje schopnost „Shield“, která prostě a jednoduše vytvoří štít, který ale na rozdíl od Zaryina míří pouze dopředu – důvod je ten, že jeho smyslem je chránit Reinhardta v momentě, kdy čelí nepříteli, ke kterému se potřebuje přiblížit, aby ho pak mohl rozmáznout svým obřím kladivem. Další schopnosti jsou „Charge“, který zasažené nepřátele rozdrtí o zeď (je-li zeď v trajektorii Reinhardtova pohybu), a ohnivý útok (na dálku), který vznikne mocným mávnutím kladiva. Ultimátní schopnost se jmenuje „Earthshatter“ a spočívá v tom, že bojovník praští svým kladivem do země, čímž zraní před ním stojící protivníky.
Start bety
Betavíkendy, tedy krátkodobé intenzivní testy pro širší skupinu hráčů, by měly startovat po letošním Blizzconu, tedy v zhruba v půlce listopadu. Abyste vůbec měli šanci se do nich dostat, musíte mít Battle.net účte a v něm nastavený zájem o účast v betatestech právě tohoto titulu. Pokud budete mít štěstí, dostanete se i do plnohodnotné uzavřené bety, která by měla mít mnohem delšího trvání.
Vydání otevřené betaverze potažmo plné hry pak odhadujeme na příští rok. Už dnes je hra ve velmi slušném stavu.
Diskuse