The Elder Scrolls Online preview
Autor: Redakce | Publikováno: 22.7.2013 | Zobrazeno: 4599x
Už na jaře 2014 se vrátíme do Tamrielu a budeme číst další neuvěřitelný příběh ze světa Elder Scrolls. Těšíte se? My také, je totiž na co, protože tohle MMORPG rozhodně jen tak nezapadne.
Málokterý RPG pozitivní hráč nezná sérii The Elder Scrolls. Ta se, tak trochu omylem a náhodou, objevila v roce 1994 a postupně se stala kultovní záležitostí. V roce 2014 začne psát historii novou, která bude, jak už si doba žádá: masivní, multiplayerová a online. Zatím se zdá, že to nebude ku škodě věci. Zachováno bude samozřejmě univerzum, ale zdá se, že i hratelnost a do jisté míry i svobodný RPG systém. Už z toho je zřejmé, že TES Online nebude tuctovým MMORPG, kterých v poslední době vzniká až zbytečně moc.
1st person MMORPG?
Ano, poslední díly singleplayerových dílů TES nabízejí i možnost pohledu třetí osoby, ALE. Kdo by to tak hrál? Vše v téhle sérii křičí po tom, že pohled první osoby je ten správný. Nejde jen o tradici a odfláknuté ovládání při pohledu přes rameno. Jde o vcítění do hrdiny, kterého si pipláte podle svých představ a hlavně na míru šitý soubojový systém. A právě soubojový systém by měl nejvíce TES Online odlišit od řady anonymních MMOček. Bude totiž stále plus minus stejný. Na levém tlačítku myši budete mít útok, při jehož podržení se z něj stane silný útok. Na tlačítkách budete mít namapováno až 5 skillů/kouzel, která budete, samozřejmě v reálném čase, chrlit na soupeře, nebo v případě healerů na spojence. Nejenomže je to nejlepší způsob, jak se vymezit a hlasitě na všechny strany dávat najevo „tohle je pravý The Elder Scrolls“, ale i zábavný způsob, jak souboje učinit akčnějšími.
A to může zapůsobit – podle mě TES láká hlavně hráče, které MMORPG hry příliš neoslovují, mnohdy i kvůli mizernému soubojovému systému. Teď bude každý fanoušek TES přemýšlet, jestli se do té nové, ale stále důvěrně známé hry nezkusit ponořit, i když to je „jen“ MMORPG. A pro hráče MMORPG to zase znamená brouka do hlavy, protože podobný zážitek v jiné hře nenajdou. A to je co říct, protože jinak jsou si tyto hry v soubojích podobné jako vejce vejci.
Povolání ano, ale…
RPG systém v TES je velkou kapitolou, nejinak je tomu u online inkarnace. Žánr MMORPG je totiž v tomto smě velká konzerva – můžete být buď DPS, tank, nebo healer. I tady se TESO hodně odlišuje, protože přenáší svůj systém ze singleplayeových her. Hráči tak mají šanci osvojit si skilly bez ohledu na povolání. Ano, tank má nejvíc životů a nejsilnější armor, ale i ostatní povolání se dokážou ubránit, na čemž má lví podíl i akční soubojový systém a tradiční WASD ovládání. A když na to přijde, tak i tank může mít healing skilly, byť samozřejmě ne tak mocné, jako postava na ně zaměřená. HURÁ, chce se nám zařvat, teď ještě to vybalancovat, aby opravdu takovéto cross-postavy měly šanci přežít a nebyly jen terčem posměchu.
Univerzum a hratelné rasy
Příběh se odehrává ve válkou zmítaném Tamrielu, 1 000 let před událostmi ve Skyrimu, ve Druhém věku. Po něm následující Třetí věk obsahuje dobu, ve které se odehrávají všechny SP hry ze série právě kromě Skyrimu, který je kvůli vymření Septimů považován za Čtvrtý věk.
Část Druhého věku, Interregnum, je politicky velmi nestabilní, čehož využívá i deadrický lord Molag Bal k šíření svého vlivu. Hráč se může přidat na jednu ze tří stran:
- Aldmeri Dominion (Vysocí a Lesní Elfové a Khajitové)
- Daggerfall Covenant (Orkové, Bretoni a Redguardi)
- Ebonheart Pact (Temní Elfové, Argoniani a Nordové)
Za jednu z devíti ras výše zmíněných si také můžete zahrát. Kdo zná TES, bude jako doma, kdo ne, tak ho asi nepřekvapí, že Elfové rádi magii, nebo střílení z luku (lesní), Orkové rádi věci rozbíjejí hrubou silou a Lidé zvládnou vše (Bretoni, Redguardi, Nordové), i když i zde jsou jasné rozdíly a Breton nejlépe zvládá magii, Redguard jsou univerzální a velmi obratní, zatímco Nordové jsou praví severští válečníci posedlí velkou sekerou a svou hrdostí (viz Skyrim).
Argoniani jsou evolučním vrcholkem ještěrek, kteří umějí dýchat pod vodou a skvěle krást, zatímco Khajitové jsou roztomilé kočičky, které ale nikdo nemá rád, protože skvěle obchodují a domněle všichni kradou.
Hra vyjde na jaře 2014 pro PC, Mac, Playstation 4 a Xbox One, takže i multiplatformností se od většiny MMORPG zásadně odlišuje. Jestli ale nechcete čekat, můžete zažádat o účast v betě, byť šance na získání klíče není velká, protože uzavřená beta nepotřebuje tolik hráčů jako ta otevřená, která je i zatěžkávající zkouškou a bude následovat později.
Diskuse