stahnu.cz

• Aplikací ke stažení zdarma 9681
  • Uživatelů: 6599

Lost Ark RECENZE: Vynikající MMORPG s nádhernou grafikou a skvělými souboji

Autor: Redakce  |   Publikováno: 6.3.2022 | Zobrazeno: 1609x

Tak jsme se konečně dočkali jedné z nejlepších MMORPG her posledních let, Lost Ark, která však byla k dispozici jen pro východní trh. Vývojáři z korejského studia Gamesmile se spojili s Amazonem, aby přinesli tento skvělý titul také pro západní publikum. Vysoká čísla hráčů, kteří se připojili okamžitě po spuštění, můžeme připsat jak free-2-play modelu, tak vysoké kvalitě hry.

Miliony spokojených hráčů denně čekají několik hodin na to, než se mohou připojit na přeplněné servery, ale očividně to stojí za to. Už teď je hra jednou z nejhranějších na Steamu ai po počátečním šílenství si stále udržuje vysoká čísla.

Jak se hře daří několik týdnů po vydání? Zkrátka famózní, a v podobném duchu to vidíme i my v redakci.

Fantasy, jaké tady už dlouho nebylo

Lost Ark v sobě spojuje prvky více ikonických her, a dělá to s patosem a přitom tak jednoduše. Diablo i World of Warcraft, jen s grafikou připomínající anime, jednoduše japonský styl s ostrými hranami.

Ihned po spuštění se otevře obrovský herní svět s ARPG soubojovým systémem, který je jako stvořený pro online dobrodružství. Fantasy, jaké jsme tu už dlouho neměli se vším, co k tomu patří.

Krásu hry objevíte už hned při tvorbě postavy, kde se vám naskytne nespočet možností. V tutoriálu si pak můžete vyzkoušet různá povolání, seznámíte se s brněním a jejich schopnostmi, abyste si mohli ověřit, které pozice vám budou sedět nejvíc.

Příběh dotváří hru jako celek

Země označená jako Arkesia je místem, kde už tisíciletí bojují nejrůznější rasy o mocné relikvie zvané Ark. Po mapce brázdí miliony dalších postav a bojovníků, kteří usilují o totéž – být nejsilnější na serveru, porazit všechny nepřátele i NPC – stručně a jasně MMO titul, na který se těšíte.

Ark je mocným nástrojem, který slouží k poražení démonů, ale zároveň jde o relikvii, po které démoni touží a tak se ocitáte v mezistavě, ze kterého není úniku. Všechno chce ale čas a zejména chuť levelovat, čímž získáte lepší vybavení a přesunete se od zabíjení nejprimitivnějších příšerek po ty největší bossy.

Všechno se odehrává na pozadí příběhu, který ale, na rozdíl od jiných podobných her, nehraje vůbec důležitou roli. Je dobré něco o něm vědět, ale vůbec si s tím nelámete hlavu a Lost Ark vám ani nedává příliš pocítit, že tady nějaký je. Po celou dobu se snažíte být silnější, vylepšovat si postavu a postupně se propracujete k dungeonům, raidům a nejsilnějším postavám ve hře. O příběh se tak příliš nemusíte starat a slouží spíše jako doplněk pro ty, kterým svět učaroval ještě o něco víc. Vědět přece lore hry není nikdy na škodu.

Lost Ark se ale nechává inspirovat iv jiných hrách. Uncharted zde je vidět v podobě šílenosti nápadů tvůrců, Alice v zemi zázraků se zase vynoří vždy, když budete porážet bojové mravence a jiné příšerky nadměrných rozměrů. Všechno je ale v nádherném vizuálním zpracování, který prostě nepustí. Do toho si připočtěte intuitivní ovládání, které není složité, ale zároveň nabízí vyžití pro nováčky i zkušené HC hráče.

Krásná grafická stránka hry a skvělý soubojový systém

Grafika by ale sama o sobě nebyla dostačující, kdyby Lost Ark neměla přepracované herní mechaniky, které z ní dělají jedinečné RPG pro všechny typy hráčů. Na druhé straně ale bude hodně mechanik vyžadovat pořádné učení, s čímž ale pořadí tutoriál, případně samotné grindování. V soubojích záleží na detailech, na postavení herní postavy, uhýbání se, přesných úderech i správném časování.

Potěší neustálé změny tempa, kdy si užijí milovníci pomalých herních pasáží i akčních sekvencí při plnění questů, zabíjení, bossech a pod. Pomaleji to zase půjde při levelování, v některých úsecích kampaně nebo při objevování nových, ale zato krásných, lokalit. Jedině souboji se naučíte nové skilly a to, jak se bránit či útočit proti novým druhům nepřátel.

Vedle toho všeho spálíte mnoho životů, proto nesmí chybět ani lékárničky, lektvary a všechny možné potiony, které vás udrží při životě. Komplexně vytvořené lokality vás nadchnou a brzy uvidíte, že všechno do sebe nějakým způsobem zapadá.

Jedině levelováním postavy se dostanete do endgame, což ale bude pořádnou chvíli trvat. Získáváte nové herní prožitky, bez kterých se neobejdete – kouzla, petů, mountů, předměty, suroviny a pod. K tomu si připočítejte PvP souboje, sbírání předmětů, craftení, tvorbu guildy a máte o zábavu na desítky až stovky hodin postaráno. Je toho moc, ale ne tak, aby vás hra přetížila. Právě naopak, vše nádherně dávkuje a v pozdějších částech hry je na vás, čemuž budete věnovat většinu času.

Online zážitek, na který budete dlouho spomínat

Čím hra opět uchvátí a tvůrci si s tím pořádně vyhráli, je samotné online hraní. Pozvat přítele do hry je jednoduché, stejně jako komunikace a celkově tento segment ve hře nevázne. Vždyť zabíjení bossů, plnění questů, PvP duelování nebo souboje guild se nejlépe užije ve společnosti dalších bojovníků. Vedle toho se samozřejmě můžete přehánět po zemi na mountovi, zajít si do obchodu po novou výbavu nebo cokoli vás napadne.

Abychom ale hru jen nechválili, tak má i několik větších či menších nedostatků. Jedním z těch výraznějších je monetizování hry, konkrétně předmětů a kouzel, jako například oživení v dungeonu. Je sice fajn, že si hráči za to mohou zaplatit a ušetřit tak čas s oživováním na odlehlém místě a zdlouhavém přesouvání se do dungeonu, ale tuto možnost si tvůrci odpustit mohli. Vytrácí se tak kouzlo osudovosti a důsledků vašeho jednání, protože jen na chybách se člověk učí nejlépe.

Menší chybičky na kráse nekazí výsledný dojem

Hráče, kteří nemají příliš času a chtějí si při hře odpočinout, nepotěší ani nutnost strávit ve hře příliš času na to, aby se s postavou dostali do endgame. Ta se zpřístupní jedině po dosažení určitých podmínek, jako vylepšený gear na úrovni 15 (každý jeden kousek). Tomu předcházejí desítky hodin grindování v denních a týdenních aktivitách. Je to moc, dá se to zvládnout, ale není to pro každého. Potom je zde i druhá možnost, kterou je právě zakoupení vylepšení za reálné peníze, ale to je na každého zvážení.

Jádrem hry ale stále zůstávají dungeony, bossové, monstra, lovení, craftení, obchodování, guildy a to vše na pozadí obrovského herního světa s relativně obstojným příběhem.

Jak jsme již zmiňovali, asi nejhorší zážitek na hráče čeká ještě před připojením do hry. Servery jsou totiž mimořádně přeplněné a častokrát se stává, že je třeba čekat i několik hodin, než se uvolní místo v obrovské, několikatisícové frontě. I proto se mnoho hráčů připojuje v časných ranních hodinách a nechávají po přihlášení zapnutý skript, který automaticky provede pár kliknutí myší za minutu, aby jim postavu neodhlásilo.

Finální verdikt

Milovníci Diablovek nebo WoW-ka si určitě přijdou na své a vzhledem k tomu, že jde o volně dostupnou hru, má obrovskou hráčskou základnu a je dostupná pro všechny. Obrovský herní svět vzkvétá činnostmi, které hráči mohou dělat a každý si najde to své, ať už jde o kampaň, questy, craftení, učení nových spellů, souboje s bossy, PvP, klasické raidy apod.

Nevýhodou je, že do endgame se dostanou jen opravdu ti nejtrpělivější a hře budou muset obětovat tunu času. Na druhé straně jde o zábavný proces, který nenudí a přináší vždy něco nového.

Lost Ark má nejen nádhernou grafiku, ale také obrovské množství obsahu s pár chybičkami na kráse jako přeplněné servery či monetizace některých částí hry. Jelikož jde ale o volně dostupný titul, dá se to tvůrcům prominout a jen využili způsobu, jak hru dostat mezi co největší počet hráčů s tím, že pak je na každém, zda do hry vloží i reálné peníze.

HODNOCENÍ: 8/10

Značky

Podobné články