stahnu.cz

  • Aplikací ke stažení zdarma 9681
  • Uživatelů: 6598

Nejoriginálnější MOBA: 8 důvodů, proč je Heroes of the Storm stále skvělou hrou

Autor: Redakce  |   Publikováno: 1.4.2023 | Zobrazeno: 1071x

Když se řekne MOBA, většina hráčů si představí dvojici nejpopulárnějších zástupců Dota 2 a League of Legends. V hráčské základně se jim sice nikdy nevyrovnala, ale kdysi byla spolu s nimi skloňována i hra Heroes of the Storm od Blizzardu. Od počátku se netajila snahou přinést do žánru nový pohled na mapu a nabídnout hráčům něco jiného, originálního.

A i když HOTS, jak zní zažitá zkratka, Blizzard "oficiálně pohřbil", stále nabízí prvotřídní herní zážitek, jen bez jakéhokoli nového obsahu do budoucna. Čím to je, že Heroes of the Storm je i po roce od ukončení podpory stále živou hrou?

V červenci roku 2022 přišlo oficiální stanovisko od Blizzardu, ve kterém tvůrci oznámili ukončení přidávání jakýchkoli změn do budoucna. Definitiva mnoha hráčů překvapila, i když nové aktualizace a přidávání hrdinů do hry byly rok od roku stále sporadičtější. Znamenalo to ale konec hry, jak ji známe? Ani zdaleka. Heroes of the Storm si i tři čtvrtě roku po oznámení konce drží stálou hráčskou základnu a to hned z několika důvodů.

Heroes of the Storm se stejným statutem jako StarCraft hry

Podobně jako StarCraft a StarCraft II, i HOTS přešlo do stadia udržovaných her s životností do doby, než budou hráči hrát. Rotace hrdinů je stále pravidelná v týdenních intervalech, obchod s kosmetickými předměty funguje, jen nový obsah už nepřijde. Neznamená to ale, že se vývojáři o hru přestali naprosto zajímat. Aktuálně se ale všechny patche soustředí jen na řešení problémů s klientem a fixování bugů.

Ve zkratce to ale znměná, že Heroes of the Storm je již delší dobu vybalancovanou hrou, která nevyžaduje už žádné úpravy a toto statuq quo je optimální pro chod hry do budoucna.

Minimální čekací doba hledání zápasu...

...Nebo aktivní hráčská základna. I když jsme v případě Heroes of the Storm nikdy žádná přesná čísla nedostali, ani nyní nemáme problém s vyhledáváním zápasů. Ať už jde o Quick-Play, ARAM nebo Hodnocené zápasy, vyhledávání většinou netrvá déle než několik desítek vteřin.

Kratší zápasy než u konkurenčních MOBA her

Dota 2 je známá pro své v průměru 40-minut trvající zápasy, kde je naprosto běžné, že některé trvají i hodinu, nebo dokonce HODINY. League of Legends se průměrná délka pohybuje kolem 20-30 minut ale s možností vzdát se, pokud se většina z týmu shodne na rozhodnutí. Pro Heroes of the Storm ale stále platí, že průměrná délka her se pohybuje kolem 20 minut. Někdy o něco více, jindy je vybaveno i za 15 minut v závislosti na mapě.

Nízká časová náročnost vyhovuje mnoha hráčům, kteří se chtějí odreagovat, nebo prostě nemají čas na nevyzpytatelnou Dotu. I proto je hra pořád v kurzu a velké množství hráčů je příležitostných.

Dostupnost jen přes Battle.net klienta

S předešlým bodem přímo souvisí i dostupnost jen přes Battle.net platformu. Blizzard má všechny své hry pěkně pohromadě, a tak je pro mnohé hráče pohodlné vybrat něco ze seznamu právě na Battle.netu.

World of Warcraft umí sežrat hodiny, stejně jako Diablo či Overwatch. A Heroes of the Storm je přesně tou hrou, kde si mnozí hráči odskočí, když potřebují změnu, něco rychlého a zároveň výživného. Vzniká tak jakási uzavřená bublina, kdy z jedné hry přejdou hráči do druhé v rámci jednoho klienta.

Rozmanitost map zvaných Battlegrounds

Začněme nejprve u map, nebo tedy Battlegrounds. Ty jsou, na rozdíl od jiných MOBA titulů, rozmanité a vyžadují jiný playstyle. Každá mapa má své úkoly, které je třeba plnit k dosažení vítězství. Zajímavostí je, že na některých mapách nenajdeme 3 linky, ale jen 2. Liší se také počet neutrálních kempů v lese a vše to přispívá k vždy novému zážitku. I proto se hráči do Heroes of the Storm rádi vracejí a čeká je vždy něco nového.

Všechny Battlegrounds jsou zajímavé, něčím specifické a originální. Alterac Pass, Garden of Terror, Volskaya Foundry nebo Battlefield of Eternity patří mezi 14 skvělých map, které si hráči mohou zahrát.

Relativně jednoduché na naučení pro nováčky

I když je HOTS jako MOBA nejrozmanitější, pokud jde o mapy, neobvyklý systém levelování nebo zcela absentující předměty, jedno se jí musí nechat. Stačí pár her a základy pochytí i absolutní nováček.

Samotný gameplay navíc není náročný, hrdinové mají stejnou dobu otočení (turn-rate) a výběr spellů je navržen tak, aby si každý mohl zvolit vlastní build. S tím dokáží pomoci stále aktuální návody na každého hrdinu na stránkách jako icy-veinsheroesfire alebo hotslogs

Hrdinové z různých světů Blizzardu

Heroes of the Storm má něco, co jiné MOBA hry nemají. Spojuje v sobě hrdiny z různých franšíz, které by jinak hráči neviděli bojovat proti sobě nebo stát bok po boku. Blizzard si vždy dával záležet na loru (příbězích a pozadí postav či celých světů), proto má mnoho hráčů své oblíbené postavy napříč celým portfoliem her od Blizzardu.

V HOTS se setkávají hrdinové ze světa Warcraftu, Ďábla, StarCraftu, Overwatche i Nexusu, což je sdružení klasických hrdinů Blizzardu. Může se utkat na jednom bojišti Anduin, Tychus, Azmodan a Tracer? Samozřejmě, v bitvě o Nexus v Heroes of the Storm.

Vyváženost hrdinů

Hra dospěla do stádia, kdy žádný nový obsah již neuvidíme. To ale znamená i to, že vývojáři jsou s odvedenou prací spokojeni. Nejen mapy, ale zejména hrdinové jsou maximálně vyváženi ve smyslu, že žádný z nich nepůsobí příliš silně, respektive každá postava je silná stejně.

Každá mapa má své nejlepší i nejhorší hrdiny, ale zahrát se dá kterýkoli z nich na jakémkoli bojišti. I v HOTS jsou někteří hrdinové lepší s jinými a naopak. Na hratelnosti to ale nic nemění a pobavit se dá iv případě, že se složí tým z ne zrovna nejvhodnějších hrdinů na danou mapu.

O to větší zábava to je v případě výhry. Nehraje si zde ke sbírání goldů, ale zkušeností, které jsou společné pro celý tým. I díky tomu se od hráčů vyžaduje spolupráce, neboť neplatí, že každý hraje sám za sebe.

Důraz na spolupráci

Nikde jinde v rámci žánru nezáleží na spolupráci tak výrazně, jako právě v Heroes of the Storm. Hráči nelevelují jen své postavy, ale EXP přibývají celému týmu najednou. Tento aspekt hry je pro žánr specifický a odlišuje se tak od jiných podobných titulů. Hrát jen na killy je sice možné, ale týmu to pomůže mnohem méně než sbírání zkušeností na všech linkách či společné obsazování neutrálních kempů.

A jelikož je každá mapa jiná, i úkoly (Objectives) se v nich liší. Někde se vyžaduje zabírání plochy pro svůj tým, jinde je třeba sbírat drahokamy z padlých pavouků a předat je na určených místech a podobně. Tým, který nespolupracuje, nemůže a nebude tak úspěšný, jako protějšek plnící úkoly společně.

S tím souvisí i toxicita komunity, která ve hře prakticky neexistuje. A pokud se i náhodou někdo toxický objeví, je jen malým zrnkem písku v poušti. Hráči to příliš nehrotí a každý si chce jen dobře zahrát.

Značky

Podobné články

Diablo Immortal na PC a mobilní telefony - vše, co potřebujete vědět

Diablo Immortal na PC a mobilní telefony - vše, co potřebujete vědět

Jak propojit PS4 ovladač s PC a hrát novou FIFA 21?

Jak propojit PS4 ovladač s PC a hrát novou FIFA 21?

Co je Long Driven Shot a jak vystřelit po zemi ve hře FIFA?

Co je Long Driven Shot a jak vystřelit po zemi ve hře FIFA?

Diablo 2 Remaster - novinky

Diablo 2 Remaster - novinky

Black Ops Cold War představilo minimální HW požadavky

Black Ops Cold War představilo minimální HW požadavky

Infografika: Zajímavá data o online hrách a jejich hráčích

Infografika: Zajímavá data o online hrách a jejich hráčích

Diskuse

Jméno:
Email:
Opište znaky opačně  8 2 f e 7 4  :
 
Vzkaz:

Stahnu.cz - Kontakt - Přidání aplikace - RSS - Redakce