Známe detaily i datum vydání Total War ságy Thrones of Britannia
Autor: Michal M. | Publikováno: 1.3.2018 | Zobrazeno: 5428x
V Creative Assembley konečně nadešel čas, aby se o slovo přihlásil nový herní titul založený na historických událostech, takže tady po fantasy odbočce Warhammer máme opět čistokrevnou historickou strategii s názvem Total War Saga: Thrones of Britannia. Ta se odehrává na britských ostrovech a oproti svým předchůdcům má několik novinek, které by měly doručit skvělý herní zážitek. Tvůrci pomaličku odkrývají všechny nové vlastnosti hry a teprve nedávno jsme se dozvěděli i přesné datum vydání, jakož i minimální požadavky na spuštění.
Dějiště hry a zpracování mapy
Jak již bylo zmíněno výše, Thrones of Britannia se bude odehrávat výhradně na britských ostrovech. Nebude to ale poprvé, co série Total War zavítá do těchto končin, právě naopak. Toto strategicky významné území již bylo možné dobývat ve více hrách z této série, kde asi nejpodrobněji bylo zpracováno v rozšíření Kingdoms pro Medieval ll: Total War. Od té doby ale uběhlo už mnoho let, máme za sebou několik velmi úspěšných her od spolupráce Creative Assembleia a Sega, což přineslo momentálně nejpropracovanější zpracovanou mapu v historii těchto her vůbec. To vše samozřejmě s co největším důrazem na detail.
Příběh se bude odvíjet od roku 878 našeho letopočtu a bude zachycovat jen krátký časový úsek. Malé území a velký zájem o něj ale slibují dynamičnost, jakož i prostor pro taktické pojetí hry. V tomto konkrétním období o ostrovy bojovali Anglosasové, Keltové, Dánové, germánské kmeny, jakož i Vikingové.
Misky vah se přiklonili k detailněji zpracované historii
Total War Saga: Thrones of Britannia vznikla na podkladě historických dokumentů a pramenů, jakož i s pomocí více odborníků a historiků zaměřených na dané období, národy, kulturu apod. Ve hře nebudou chybět největší územní celky a říše jako Wesses, Mercia, orthumbria atd. Zajímavostí ale je, že všechny budou v původních dobových názvech, což hře dodá ještě větší nádech historie.
Pokud jde o hlavní postavy, tak nebudou chybět největší osobnosti tehdejšího období na čele s Alfredem Velkým, Guthrumom, Ceowulfom, syny Ragnara Lothbroka a dalšími. Oproti předchozím dílům se hra tentokrát ubrala i více originální cestou, kde si hráči sami určí historický chod událostí. Znamená to, že každé rozhodnutí bude mít vliv na celkový výsledek strategického tažení. Umělá inteligence se tomu bude muset přizpůsobit, což povede k různým neočekávaným událostem.
Bližší pohled na frakce a města obecně
Celkový počet frakcí bude 10 napříč pěti různými kulturami. Jelikož půjde o krátký časový úsek, přičemž byly zvyky na ostrovech prakticky všude stejné, vývojáři museli vyvinout enormní úsilí, aby jednotlivé frakce od sebe odlišili. To se bude týkat vizuálu, jakož i hospodářství či kultury obecně.
Novinky zachyceny ve videu
Na každou frakci připadá několik menších provincií, kde je vždy jedna hlavní usedlost s největším vlivem na oblast. Všechna města a vesnice se liší jako možnostmi budování, tak i verbováním. Vesnice jsou k dispozici na produkci základních surovin a výrobků na úkor obrany a zranitelnosti. Nenachází se zde totiž vojenská posádka ani opevnění. Ty jsou přítomny až ve větších městech. Tam už je možné i verbovat jednotky, což je ale závislé na financích a přísunu potravin. Na počet vyrobených jednotek má vliv hlavní budova ve městě.
Každá větší postava bude mít tentokrát své základní rysy, které se následně dají vylepšovat podle potřeby. Ať už půjde o taktické znalosti a schopnosti generálů, nebo šlechtické vlastnosti Panos, vše je plně volitelné.
Novinky se dotkly i ukončení kampaně
Při herní sérii Total War jsme zvyklý na klasické ukončení dlouhé nebo krátké kampaně po obsazení potřebného počtu oblastí. To však ale nebude platit v případě Thrones of Britannia, kde je možností ukončení hry více. Tentokrát může být kampaň úspěšně ukončena iv případě nejrozvinutější frakce a to jak ve stavebnictví, tak v technologiích či vojsku. Frakce jsou navíc obohaceny o systém questů, které je rovněž dobré plnit, protože i ony dokáží zajistit nečekané vítězství.
Vylepšení a dynamika hry
Přepracování se dočkal i model vylepšování technologií. Ty jsou rozděleny na městský a vojenský oddíl, přičemž všechny položky ve znázorněném stromě se dají odemykat splněním podmínek. Hráči si tak mohou zvýšit počet verbování jednotek, zlepšit dohled vojsk, výrazně posílit bonusy z městské produkce apod.
Během hraní je dobré poslouchat i hlas občanů. Ti totiž často chtějí to, co právě nemají. Pokud se jim nebude něco zdát několik kol a hráči to nebudou řešit, může to mít katastrofální následky pro fungování celé společnosti. Položka je znázorněna barevným ukazatelem a za nedodržování může přijít penalizace v různých podobách.
Stanovený datum vydání + systémové nároky
Total War Saga: Thrones of Britannia bude oficiálně spuštěna 19. dubna, což je ještě poměrně dost času na to, aby si vývojáři pro nás přichystali nějaké ty novinky. Ty se dají zobrazit na oficiálním blogu vývojářů zde. Systémové požadavky jsou pak zobrazeny níže, takže si hráči už nyní mohou zjistit, zda jim hra půjde alespoň na nejmenších detailech.
Minimální požadavky:
- CPU: Intel® Core™ 2 Duo 3.0Ghz
- RAM: 5 GB
- GPU: NVIDIA GTX 460 1GB | AMD Radeon HD 5770 1GB | Intel HD4000 @720p
- HDD: 30 GB volného místa
- OS: Windows 7 (64-bit)
Diskuse